לומדים לצייר בבית: המלצה על ספר הדרכה שמלמד לצייר בסגנון נאיבי שמח

תמיד רציתי להצליח לצייר בקלות. רציתי שהציורים יזרמו לי מעצמם מבין האצבעות מבלי שאצטרך להתאמץ. לצערי זה לא ממש קורה. כדי שציור יזרום לי מבין האצבעות אני מתאמצת, ולומדת, ומתאמנת. ומאד שמחה להתחדש בסגנונות ובטכניקות חדשות ללמידה עצמית של ציור ואיור.

Illustration-School-Lets-Draw

אנשים שציירתי לפי הספר. מתוך מחברת הסקיצות שלי

אחד מסגנונות האיור המועדפים עלי לאחרונה הינו איור נאיבי רצוי מינימליסטי.
לפני כמה שנים ביקרתי במוזיאון הטייט הלונדוני ובחנות המוזיאון המקסימה מצאתי ספר קטן צבעוני ומאוייר שמאד מצא חן בעיני למרות שכולו היה כתוב ביפנית. הספר היה מודפס על נייר דק שהזכיר לי נייר עיתון והיה מאוייר בפשטות צבעונית ושמחה. קניתי אותו למרות היפנית.
לא מזמן עיינתי בו שוב וגיליתי משפט קטן באנגלית שהסתתר בין כל הפונטים היפנים. עשיתי חיפוש בלשי בגוגל והגעתי אל האתר של האמנית היפנית שיצרה את הספר. משם הדרך היתה קצרה: אליו בגירסתו בשפה האנגלית ואל ארבעת חבריו שהמתינו לי על המדפים הוירטואלים של חנות הספרים האינטרנטית The Book Depository.
למדתי שמי שיצרה אותו היא ציירת יפנית בשם  Sachiko Umoto. היא יצרה חמישה ספרי הדרכה (והשישי מסתבר בדרך) אשר מלמדים איך לאייר ולצבוע בסגנון פשוט, אפילו פשוט מאד. הסגנון הפשוט הזה חינני ביותר בעיני, והזמנתי שני ספרים מתוך החמישה, להתנסות.

Illustration-School-Lets-Draw

ספר לימוד ציור באריזת מתנה.  מארז מיוחד של ספר עם בלוק סקיצות 

בצילום מופיע ספר שנקרא  Illustration School: Let's Draw.
אם מסתכלים טוב אפשר לראות שהספר מגיע ארוז בתוך כריכת קרטון יפה, שנפתחת באמצע, כאשר לצידו נח בלוק ציור חמוד ביותר עם המלצות מאויירות על כל דף ודף.
למי שמחפש מתנה מיוחדת לנער או נערה חובבי ציור, או לעצמו, זו אחלה מתנה. אני קניתי לעצמי.

Illustration-School-Lets-Draw

אהבתי את הקונספט של המארז: ספר הדרכה שמלמד לצייר + בלוק ציור לסקיצות, ומאד אהבתי את העיצוב הנקי, גם של האיורים וההדרכות וגם של הסט כולו. עיצוב יפני מינימליסטי ומרענן.

Illustration-School-Lets-Draw
הספר הזה שונה מארבעת האחרים בסדרה משום שמהווה מעין ספר מאסף אשר מאגד קטעים נבחרים משלושה ספרים. הוא מורכב משלושה חלקים, כאשר כל חלק מלמד לצייר אלמנטים מעולמות תוכן שונים.

החלק הראשון בספר מלמד לצייר "אנשים שמחים'" (כהגדרת המחברת), הנה כפולת עמודים לדוגמא:

Illustration-School-Lets-Draw
החלק השני מלמד לצייר "חיות חמודות"

Illustration-School-Lets-Draw

והחלק השלישי מלמד לצייר אלמנטים מהטבע וגם "יצורים קטנים".

Illustration-School-Lets-Draw

ההדרכות מובנות ובאמת קל לצייר עם הספר. יש ציורים בכל מיני רמות, קלים וגם מורכבים. אין הכרח לקרוא את כל הטקסט כדי להבין איך לצייר ומה השלבים.

להערכתי הספר מתאים כספר הדרכה לבני כל הגילאים. גם ילדתי בת החמש ציירה בעזרתו (ובהדרכתי) דמויות חינניות של ילדים שמחים. נראה לי שילדים ונוער שמתעניינים בציור יוכלו לעבוד איתו בכייף.

אני משתמשת בספר לעצמי, לומדת בעזרתו איך לצייר בסגנון המינימליסטי והנקי שהוא מציע, ומרוצה.
ואני תלמידה מסודרת. יש לי מחברת סקיצות, בנוסף לבלוק הציור המצורף.

בלוק הסקיצות המצורף יפה מידי בשבילי מכדי להתבזבז על סקיצות:

Illustration-School-Lets-Draw

בלוק ציור שמיועד לסקיצות. יפה

לדעתי בהחלט מדובר כאן על ספר הדרכה מיוחד ושונה מספרי הדרכה אחרים בהם נתקלתי בתחום לימודי הציור. המארז שכולל את הספר וגם בלוק ציור לסקיצות, נמכר במחיר סביר שכולל משלוח עד הבית, כאן.
אחלה מתנה לילדים ולמבוגרים וגם למי שרוצה להשקיע בקצת העצמה עצמית לעידוד ההשראה והיצירתיות.

Illustration-School-Lets-Draw

כאן מתאמנים בכייף. מחברת הסקיצות שלי שמוקדשת ללימוד מהספר lllustration School-Lets Draw

להשאיר תגובה

