מדבקות שיוצרות תמונה: Melissa & Doug Sticker pads

פעילות מדבקות הולכת חזק בקרב בני הדור הצעיר ובקרב הוריהם הממהרים תמידית. היתרונות שבפעילות מדבקות: כשילד מדביק מדבקות הוא עסוק, המדבקות לרוב אינן מלכלכות שום דבר. לא תופסות מקום וגם קלות משקל. לא יקרות. מדבקות הן משחק מתכלה ואחרי שמסיימים לעבוד איתן הן בדרכן לפח. בדר"כ בשביל להדביק מדבקות ילד לא זקוק לעזרת הוריו, כלומר, בשפת העם, 'הוא מעסיק את עצמו'.

Melissa & Doug sticker pads

פעילות עם מדבקות יכולה להיות פשוטה ובסיסית, וגם מאתגרת ומעוררת דמיון וחשיבה. עם כל היתרונות שבפעילות מדבקות, חשוב לשמור על איזון ולא כדאי להגזים עם מינוני יתר של פעילות מדבקות, מפני שילד שיתרגל להשתמש במדבקות אולי יוותר באיזשהו שלב על המאמץ שבציור בצביעה בגזירה ובהדבקה.
אני מקבילה את הנוחות שבפעילות יצירה עם מדבקות לנוחות שבבהיה פאסיבית במסכים. צריך לשים לב כי מתרגלים לחוסר המאמץ הכללי שביצירה עם מדבקות ולפעמים ילדים מתקשים לוותר על הנוחות הזו ומעדיפים שלא לצייר או לצבוע, אלא להדביק מדבקות במקום.

מה עושים עם מדבקות? פעילות עם מדבקות היא מגוונת ואצלנו בבית עובדים עם מדבקות בכל מיני צורות. כאן בפוסט בחרתי להתמקד בפעילות מדבקות שמערבת חשיבה, תכנון, והפעלת דמיון, באמצעות 'בנייה' חופשית של סצנות מורכבות.

Melissa & Doug sticker pads

סצנת מטבח גדושה בפרטים. מדבקות.

כדי לבנות כל סצנה, יש לבחור מתוך עשרות מדבקות המתארות אלמנטים שונים, מדבקות רלוונטיות בהתאם לדמיונו של הילד המרכיב. הילד מדביק את המדבקות שבחר על גבי יריעת התפאורה, כך שתיווצר תמונה רחבה ועשירה, בעלת תוכן רלוונטי לתפאורה. כל סצנה נבנית רובד אחרי רובד, באמצעות הדבקת מדבקות.

יצרני הצעצועים Melissa & Doug מציעים סדרה של 'יריעות הדבקה' (Sticker pads) שכוללת קיטים של מדבקות ותפאורות מסוגי עולמות תוכן שונים. סצנת המטבח המופיעה בצילום שלמעלה, הורכבה מתוך הקיט הזה:

Melissa & Doug sticker pads

זהו קיט מדבקות רב פעמיות שעשויות מסוג של חומר גמיש כלשהו שנצמד למשטחים חלקים. הערכה מתמקדת בנושא בית (Play House), וכוללת כ – 175 מדבקות רב פעמיות שנתנות להסרה ולהדבקה מחדש. המדבקות כוללות דמויות, והמוני אלמנטים שקשורים בבית ובסביבתו: ריהוט, כלי אוכל, טואלטיקה, משחקים, מזון וכד'. הערכה כוללת 5 דפי סצנות, כלומר יריעות נייר כרומו חלק עליהן מודפסות 5 תפאורות שונות שהן ציורים של מיקומים ריקים מחפצים, שנמצאים בתוך הבית. חדר שינה, סלון, חדר רחצה, מטבח, וחצר.
אצלנו הערכה הזו נחטפה בצ'יק וצ'ק ולא נעזבה עד שאחרון הפריטים הודבק והבית אובזר לעייפה. להערכתי מתאימה לבני חמש +.

ערכה נוספת בנושא אחר:

Melissa & Doug sticker pads

כאן נושא הערכה הוא – הרכבת ארוחה בצלחת (Make -a- Meal). ערכה זו מציעה תכנון ובנייה של סצנות פשוטות. בוחרים לחבר בין מאכלים שונים לכדי יצירת ארוחה שלמה.
כאן הפורמט שונה במקצת. המדבקות הן חד פעמיות, והערכה כוללת בלוק תליש של דפי סצנות הכוללים צלחת גדולה ריקה, צלחת בינונית ריקה, כוס ריקה, וסכו"ם. המדבקות מגיעות בדפים תלישים, כאשר בכל דף מדבקות מגיעה קבוצת מדבקות המתארת מזונות הקשורים בינהם. למשל קינוחים:

Melissa & Doug sticker pads

הילד בוחר איך לבנות ולעצב את דף הארוחה שלו:

Melissa & Doug sticker pads

עוגות שוקולד. וכך נראית ארוחת המבורגר וצ'יפס שהרכיבה ילדה בת חמש:

Melissa & Doug sticker pads

מבחינה ויזואלית האיורים בערכה הזו גדולים, גסים, וקצת דיגיטלים לטעמי. נראה שהערכה עשוייה כך שתתאים לילדים צעירים יותר, גילאי ארבע +. בכל אופן לילדים בני החמש אצלנו העיצוב לא מפריע כי מבקשים שוב ושוב להדביק ארוחות.

ערכה נוספת:

Melissa & Doug sticker pads

ערכה מרובת פרטים, שכוללת מדבקות רב פעמיות שמאויירות וצבועות באופן משובב.
ערכה זו היא בנושא העיר שלי (My Town). כוללת 5 דפי סצנות מהווי העיר: תפאורת בית קפה/מסעדה, בית ספר, בניין מכבי אש, חנות, ומרפאה. כך נראים דף המדבקות + דף הסצנה הריקה של בית הקפה (או המסעדה). הסצנה מורכבת, וכוללת 2 קומות, ותפאורת חוץ (רחוב) ופנים של המסעדה. להערכתי ערכה זו מורכבת יחסית ומתאימה לבני חמש +.

Melissa & Doug sticker pads

המדבקות כוללות ציורי מכוניות, פועל שמציץ מתוך פתח ביוב פעור, שולחנות, כסאות, סועדים, מקררים, טבחים מלצרים ועוד.

כאן מוצגים כל דפי התפאורות שכלולים בערכה:

Melissa & Doug sticker pads

לסיום, הנה ערכה ששונה קצת בקונספט. זו ערכה מתחום שהפך לפופולרי במיוחד: עיצוב תלבושות.

Melissa & Doug sticker pads

זו ערכה חיננית בעלת עיצוב פשוט וברור. אצלנו היא התקבלה בשמחה בקרב בנות ארבע ולא נעזבה עד אשר כל אחת ואחת מעשרות הדמויות הולבשה ואובזרה אחר כבוד בסט תלבושות תואם פלוס מינוס.

Melissa & Doug sticker pads

איפה משיגים את הערכות:
אפשר להזמין מה – Book depository, יש שם מבחר משתנה של ערכות כאלו. ראיתי שם ערכות בנושא חיות, בנושא כלי רכב, עיצוב פרצופים ועוד רעיונות נחמדים. נחמד ושווה הצצה. אפשר גם לקנות את הערכות בארץ, במחיר מעט גבוה יותר, בחנויות בוטיק לצעצועים ולמשחקים.

2 מחשבות על “מדבקות שיוצרות תמונה: Melissa & Doug Sticker pads

  1. היי נועה, בכייף…
    לגמרי מדליק,
    דווקא הקיטים של מליסה & דאג שמופיעים בפוסט כן נמכרים בארץ פה ושם, בחנויות בוטיק לצעצועי ילדים, אבל יש כל כך הרבה דברים מקסימים בחו"ל שמשום מה לא מגיעים לארץ (ואם כן מגיעים לרוב נמכרים כאן במחירים לא הגיוניים), מבאס.

    אהבתי

כתיבת תגובה